Kur dingo kolegos - draugai?

Vis garsiau kalbama apie vienatvės keliamą pavojų žmonių sveikatai. Vienišų žmonių daugėja ne tik kasdieniame gyvenime, bet ir darbe. Štai vienas darbuotojas įmonėje yra naujas ir pažįsta tik kelis žmones. Kitas toje pačioje įmonėje dirba dešimt metų ir taip pat beveik nepažįsta kolegų arba visai nepalaiko ryšio su jais. Iš dalies atsakinga mišri darbo kultūra – sunku susirasti draugų, kai žmonės ateina skirtingomis dienomis, o viską dar labiau apsunkina nestabili ekonominė aplinka, didinanti žmonių stresą.

Daugėja įrodymų, kad po pandemijos mišrioje darbo aplinkoje kolegų santykių kokybė nuolat prastėja. Tyrimai rodo, jog tik du iš dešimties JAV darbuotojų darbe turi geriausią draugą. Pasauliniu mastu šis skaičius yra tik trys iš dešimties. „Darbo metu darosi vis sunkiau užmegzti prasmingas draugystes ar net išlaikyti esamą draugystę“, – sako Valerie Olson (Korn Ferry) 

Artėjant šventėms, dažnai vienišumas auga, tad specialistai sako, kad viena iš priemonių, kaip žmonės galėtų pagerinti savo savijautą –  stengtis užmegzti draugystę darbe. Bet kaip?

Klausyti, klausyti, klausyti

Skirkite laiko klausytis savo kolegų. Nuoširdus susidomėjimas tuo, ką kolegos turi jums pasakyti – atsiperka. Kai užmezgate ryšį ir sukuriate pasitikėjimą „pokalbiai dažnai tampa prasmingesni, o santykiai – palankesni“. Jei dirbate biure, būkite atviri išgerti kavos ar papietauti su kolega. Panašiai, jei dirbate ir nuotoliniu būdu – išnaudokite galimybę prisijungti prie „Zoom“ su garsu ir vaizdu ir taip kurkite draugiškus santykius su kolegomis. Efektyvus klausymasis padeda sukurti stipresnius profesinius santykius: tie, kurie aktyviai klausosi, dažniau supranta savo bendradarbius, sugeba greičiau spręsti problemas ir efektyviau bendradarbiauja.

Švęsti sėkmes

Šventės yra metas apmąstyti ir garsiai įvardinti pasiekimus – nesvarbu, ar įmonės vakarėlio metu, ar ne. Dalinkite komplimentus komandos nariams ir kolegoms dėl projekto arba pakvieskite juos bendradarbiauti naujaisiais metais. Švęskite pasiekimus, nes tame yra daug naudos: 

>> Gerėja vadovo ir darbuotojo santykiai: Vadovai, kurie pripažįsta ir švenčia savo darbuotojų pasiekimus, dažnai turi stipresnį ryšį su savo komanda. Tai gali padėti sukurti teigiamą darbo aplinką ir pagerinti darbuotojo ir vadovo santykius.

>> Didėja produktyvumas: Motyvuoti ir patenkinti darbuotojai yra linkę dirbti efektyviau. Todėl pasiekimų šventimas gali prisidėti prie organizacijos bendros produktyvumo didinimo.

>> Gerėja įmonės reputacija: Jei organizacija pripažįsta ir švenčia darbuotojų pasiekimus, tai gali pagerinti įmonės reputaciją kaip gero darbdavio. Žinant darbdavio įvaizdžio svarbą, galima prognozuoti lengvesnį talentų pritraukimą bei jau esamų talentų išlaikymą.

Naudoti technologijas draugystėms kurti​

Vidinės pokalbių grupės, darbuotojų forumai ir socialinių tinklų platformos, tokios kaip „LinkedIn“, yra puikus būdas susirasti kolegų, turinčių bendrų interesų, sako Stacey Perkins, (Korn Ferry Advance ). Diskusija apie abiejų perskaitytą straipsnį ar pokalbio užmezgimas apie hobius, kai pokalbio metu sužinote, kad vienas iš jūsų kolegų yra triatlonininkas, gali būti puikus būdas pralaužti ledus ir su kuo nors susipažinti ar užmegzti draugystę.

 

Ieškoti savo žmonių

Daugelis organizacijų turi uždarus klubus ar grupes, prie kurių gali prisijungti darbuotojai pagal savo pomėgius. Kai kurios įmonės turi sporto komandas, knygų klubus ar renginių organizavimo komitetai. Prisijunkite prie šių grupių, kad galėtumėte bendrauti su bendraminčiais. Vis daugiau organizacijų rengia sveikatingumo dienas, taip pat specialius teminius renginius darbuotojams. Klausite, o ką daryti tiems, kurie dirba onlina? Renginių apstu net ir dirbantiems online – kavos gėrimo pusvalandukai, komandos pietūs ir t.t.! Tiesą sakant, vienas didžiausių darbuotojų grupių privalumų yra tai, kad jos gali suburti kolegas iš skirtingų organizacijos dalių, taip skatinant santykius, pagrįstus bendrais interesais, o ne darbu.

Skirti laiko

Žinoma, jūs ir jūsų bendradarbiai netapsite geriausiais draugais per naktį. Be to, juk visi esame skirtingi –  kai kurie žmonės nori tiesiog atlikti savo darbą ir grįžti namo. „Kiekvienas žmogus turi savo motyvaciją ir požiūrį į draugystę darbe“, – sako Olson. „Organizacijos gali puoselėti draugiškumą, bet draugystę užmegzti turi patys asmenys.

Iki šiandienos organizacijų lyderiai pasiūlė daugybę idėjų darbuotojų produktyvumui didinti – nuo grįžimo į biurą iki pagrindinių prioritetų nustatymo, tačiau apie draugystės skatinimą darbo aplinkoje – buvo pamiršta. Nauda – begalinė, tad gal verta Naujaisiais pradėti iš naujo skatinti megzti draugystes? 🙂 

P.S. tik nepamirškit, kad draugystė turi vystytis organiškai ir autentiškai, natūraliai ir be papildomo spaudimo.

Šaltiniai:

>> https://byt.lt/rQQI1

>> https://byt.lt/HRkdo

P.S. nuotraukoje – natūraliai augančios draugystės pavyzdys 😉

Giedrė Vaitiekūnaitė-Urbanovič, Rasa Kaminskienė / A. Tumulevičiaus nuotrauka

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *