Darbuotojų ambasadorystė:
trumpalaikė mada ar HR keičianti strategija?
Darbuotojų ambasadorystė – frazė, kurią dabar galima išgirsti beveik kiekvienoje konferencijoje. Kas tai ir kodėl apie ambasadorystę dabar kalbame tiek daug. Ambasadorystė nėra naujas reiškinys. Jau kelis dešimtmečius komunikacijos specialistai stengdavosi sukurti kampanijas, kurios sklistų iš lūpų į lūpas, dalintis istorijomis, kurias tiek klientai, tiek darbuotojai norėtų perpasakoti.
Tačiau įsigalėjus socialiniams tinklams, o ypatingai sustiprėjus Linkedin platformai, ambasadorystė įgavo naują pavidalą – įmonės darbuotojų įgalinimą dalintis savo ekspertinėmis žiniomis ir įmonės naujienomis, kurti asmeninius prekės ženklus.
Įmonės pradėjo investuoti į darbuotojų ambasadorystę siekdamos šių pagrindinių tikslų:
- Darbdavio įvaizdžio stiprinimo;
- Naujų darbuotojų pritraukimui;
- Įmonės žinomumo didinimui;
- Reputacijos gerinimui.
Nenuostabu, kad didžioji dalis tokių projektų iniciatoriais tapo HR departamentai arba naujai kuriamos darbdavio įvaizdžio specialisto pozicijos
Kokia darbuotojų ambasadorystės nauda HR?
1. Darbdavio įvaizdžio gerinimas
- 62% potencialių darbuotojų mano, kad esami darbuotojai yra patikimiausias informacijos šaltinis apie darbdavį;
- Įmonės vadovų komunikacija pasitikima 3 kartus labiau nei įmonės oficialių kanalų. Tačiau ne vadovų darbuotojų komunikacija pasitikima 3 kartus labiau nei vadovų;
- Įmonės su aktyviai komunikuojančiais darbuotojais 2 kartus dažniau atpažįstamos kaip darbo rinkos lyderės.
2. Sėkmingesnis darbuotojų pritraukimas
- Įmonės su aktyvia darbuotojų ambasadorystės programa turi 58% daugiau galimybių pritraukti top talentus;
- 50% potencialių darbuotojų savo CV atsiųsti paskatintų pamatyta dabartinio darbuotojo žinutė socialiniuose tinkluose;
- 50% mažesnė įdarbinimo kaina turint ambasadorystės programą;
- Darbuotojai savo kontaktuose turi įmonei aktualius kandidatus, todėl darbuotojų ambasadorystė leidžia pasiekti kandidatus tiesiogiai.
3. Išaugęs darbuotojų lojalumas
- Ambasadorystėje dalyvaujantys darbuotojai 40% labiau jaučia įmonės investavimą į jų tobulėjimą;
- Ambasadoriai jaučiasi 2 kartus labiau įsitraukę į savo darbą;
- Ambasadorystės programas turinčiose įmonėse darbuotojų kaita sumažėja 28%;
- Ambasadoriai 7 kartus labiau linkę įmonėje dirbti dar bent metus nei ambasadorystėje nedalyvaujantys.
Tai tik trys pagrindinės darbuotojų ambasadorystės naudos, tačiau tyrimai taip pat rodo, kad ambasadorystė didina darbuotojų įsitraukimą, stiprina įmonės kultūrą, stiprina darbuotojų įgūdžius.
Nuo ko pradėti kurti darbuotojų ambasadorystės programą?
Nors ambasadorystė apima daug daugiau kanalų nei socialiniai tinklai, dažniausiai ją įsivaizduojame būtent Linkedin platformoje (kiek rečiau Facebook ir Instagram).
Siekiant sukurti ambasadorystės programą ir paskatinti darbuotojus komunikuoti reikalingi šie žingsniai:
- Tikslų išsikėlimas;
- Darbuotojų supažindinimas su ambasadorystės programa;
- Ambasadorių atranka (svarbus savanoriškumas);
- Asmeninės naudos pristatymas (tinklaveika, karjeros galimybės ir t.t.);
- Reikiamų įgūdžių suteikimas (soc. tinklų specifika, turinio strategija, rašymo įgūdžiai ir t.t.)
- Motyvacinės sistemos sukūrimams;
- Nuolatinis palaikymas (motyvacinės grupės, pagalba kuriant turinį);
- Įmonės ir asmeninės komunikacijos sinergijos užtikrinimas (dažniausiai socialinių tinklų gairių ar vidinių susitarimų pagalba);
- Rezultatų matavimas.
Įmonei tik pradėjus kalbėti apie darbuotojų ambasadorystę, neretai pasigirsta nuogąstavimai apie laiko stoką, prasmės matymą, baimę kalbėti viešai, nenorą susidurti su neigiamais komentarais.
Todėl labai svarbu, kad įmonėje būtų stipri palaikymo ir paskatinimo kultūra, pagalba kiekviename žingsnyje. Tačiau reikia nepamiršti, kad niekada visi darbuotojai nebus ambasadoriais.
Tipiškai įsitraukimas į ambasadorystę atrodo taip:
- Iki 5% darbuotojų yra aktyvūs ir patys dalinasi informacija net neskatinami;
- 5-10% nori įsitraukti, bet juos reikia paskatinti;
- ~30% yra tie, kuriuos galima įkalbėti, parodant vertę ir suteikiant jiems reikiamų įgūdžių;
- ~50% niekada nenorės tapti ambasadoriais ir su tuo viskas yra gerai.
Darbuotojus, kurie nėra linkę patys kurti turinį visada galima paskatinti dalintis ambasadorių įrašais, taip padedant jiems pasiekti dar didesnę auditoriją.
Kas turėtų tapti ambasadoriais?
Įprasta, kad socialiniuose tinkluose, konferencijose, radijo laidose, žiniasklaidoje dažniausiai matome įmonių vadovus, komunikacijos ar personalo specialistus.
Tačiau sėkmingai ambasadorystės programai svarbu įtraukti skirtingų grandžių darbuotojus:
- Vadovai > pasiekia plačią auditoriją > kalba bendromis verslo temomis > didina žinomumą, bet daro nedidelę įtaką.
- Vidurinių grandžių vadovai > pasiekia specializuotą auditoriją (pavyzdžiui CFO > finansų specialistus) > dalinasi savo ekspertinėmis žiniomis > daro vidutinę įtaką.
- Specialistai > pasiekia nišinę auditoriją > dalinasi darbinėmis istorijomis > daro didelę įtaką.
Tik įtraukus visas tris darbuotojų kategorijas pasiekiame maksimalų auditorijos kiekį ir padarome didžiausią įtaką
5 patarimai kuriant darbuotojų ambasadorystės kampaniją
I. Nebijokite, kad darbuotojai išeis
Didelė dalis įmonių, kurios norėtų paskatinti darbuotojus dalintis ekspertiškumu, bijo, kad jie išeis arba juos nuvilios konkurentai. Rizika visada išlieka, tačiau tyrimai rodo, kad darbuotojai, į kurių tobulėjimą ir sėkmę investuoja darbdavys, įmonėse išdirba ilgiau nei tie, į kuriuos neinvestuojama. Ir net jei darbuotojas po 2-3 metų paliks jūsų organizaciją, tai nereiškia, kad nebūtų to padaręs ir nebūdamas ambasadoriumi. Tačiau kaip ambasadorius, iki savo išėjimo, įmonei bus sukūręs net iki 4 kartų daugiau vertės nei būtų atlikdamas savo tiesiogines funkcijas.
II. Parodykite asmeninę naudą
Kad ir kokia puiki kultūra įmonės viduje, darbuotojas nematydamas naudos sau, sėkmingu ambasadoriumi nebus. Darbuotojas turi suprasti, kad dalinantis informacija Linkedin, konferencijose ir kitose platformose jie kuria savo asmeninius prekės ženklus, yra atpažįstami kaip nuomonės lyderiai ir taip gali auginti savo karjerą, pagerinti finansinę situaciją, praplėsti kontaktų lauką.
III. Bendradarbiaukite su marketingo skyriumi
Šalia darbdavio įvaizdžio, darbuotojų ambasadorystė taip pat gerina ir bendrą įmonės įvaizdį bei padeda pritraukti naujų klientų. Todėl sėkmingą ambasadorystės programą dažniausiai sudaro svajonių komanda: personalo ir marketingo skyriai bei darbuotojai. Kolegų iš marketingo skyriaus žinios komunikacijoje labai svarbios padedant darbuotojams dalinantis savo nuomonės lyderyste.
IV. Įgalinkite kurti savo turinį, o ne tik dalintis įmonės naujienomis
Įmonės naujienos, darbo skelbimai turėtų sudaryti tik mažą dalį turinio, kuriuo dalinasi ambasadoriai. Paskatinkite darbuotojus dalintis savo ekpertinėmis žiniomis, asmeninėmis istorijomis, darbiniais patarimais, įžvalgomis iš renginių. Toks turinys turi didžiausią įtaką tiek formuojant įmonės įvaizdį, tiek kuriant darbuotojo asmeninį prekės ženklą.
V. Nuolatinis programos palaikymas - vienintelis kelias į sėkmę
Sėkminga darbuotojų ambasadorystė yra maratonas, todėl norint išlaikyti darbuotojų įsitraukimą, būtina palaikyti jų motyvaciją. Štai keliatas metodų:
- Motyvacinė sistema – piniginiai ar kitokie paskatinimai už aktyvumą ar rezultatus;
- Nuolatiniai mokymai;
- Periodiniai rezultatų peržiūrėjimai ir naujų tikslų išsikėlimai;
- Pagalba kuriant turinį ar planuojant kitus veiksmus.
Ar darbuotojų ambasadorystė tik trumpalaikė tendencija?
Darbuotojų ambasadorystė šiuo metu tik įsibėgėja. Po truputį darbuotojai ambasadoriai taps neatskiriama įmonės komunikacijos ir darbdavio įvaizdžio kūrimo dalimi, taip kaip tapo išoriniai influenceriai.
Juolab, kad vis daugiau darbuotojų suvokia asmeninio prekės ženklo svarbą ir savo ekspertiškumu dalintis pradeda patys.
Kol dalis įmonių tik svarsto apie ambasadorystės programų kūrimą, raginu nebijoti ir apgyvendinti savo ambasadoriais dar pakankamai laisvą Lietuvos ambasadorystės žemėlapį.
Tikiuosi, kad šis naujienlaiškis padės užvesti jus ant kelio.
Sėkmės!
Deividas Budginas
Darbuotojų ambasadorystės ekspertas. Ambasadorystės konsultacijų įmonės „Employee2consumer“ vadovas
KVIEČIAME dalyvauti pirmajame DA tyrime!
Darbuotojų ambasadorystės agentūra „Employee2consumer“ ir didžiausia personalo atrankos kompanija Baltijos šalyse „Alliance for Recruitment“ kviečia įmonių vadovus, personalo, marketingo
ir darbdavio įvaizdžio specialistus dalyvauti pirmajame „Lietuvos darbuotojų ambasadorystės
tyrime“, kuriuo siekiama išsiaiškinti, kaip plačiai
darbuotojų ambasadorystė kaip strateginis įrankis įmonės tikslams pasiekti yra paplitusi Lietuvoje.
Tyrimo anketą prašoma užpildyti iki gegužės 10 d.